fredag 13 september 2019

Lyxfrukost, tjockpannkaka med grädde och blåbär.


Hejsan!

Idag svängde jag ihop en riktigt smarrig frukost, jag inspirerades av en betydligt onyttigare variant på tv och ville göra en egen utan socker, sötningsmedel och spannmål.



Tjockpannkaka
1 pers

2 ägg
2 msk vispgrädde
1 msk mandelmjöl
I krm vaniljpulver

Sätt på ugnen på 200°. Ta fram en mindre ugnsform, och lägg en bit bakplåtspapper i den. Vispa ihop alla ingredienser i en bunke och häll smeten i ugnsformen. Grädda i ugnen i ca tio minuter, du kan sticka lite i den så du vet att den är fast inuti. Ställ den att svalna lite.
Jag serverade med vispgrädde (vispat med lite vamiljpulver) och blåbär, Mums!

En liten uppdatering. Jag gjorde tjockpannkakan igen, men hällde ner ca 1 msk blåbär i formen innan jag gräddade pannkakan. Den fick grädda lite längre, den är klar när den är fast i mitten, den här gången struntade jag i vispgrädde och det saknades inte.



Kram

Inga kommentarer: