tisdag 3 juli 2018

Baconsallad


Hejsan!

På sommaren brukar man äta mycket sallader, jag ser nu mycket bilder på sallader i Facebookgrupperna och Instagram. Jag älskar sallader och har ätit det mycket, men mitt problem är att jag inte håller mig mätt på det särskilt länge, och efter ca en timma har jag varit sugen igen.

Självklart beror det på att sallader oftast inte innehåller tillräckligt med fett, så då får man tillsätta det själv. Den här salladen blev jag rejält mätt utav, och jag har gjort flera varianter av den senaste veckan.





Baconsallad

En rejäl näve sallad
1/2 rödlök
1 tomat
2 pkt bacon
Ost
2-3 tsk Majonnäs

I andra varianter av den här salladen har jag haft andra grönsaker, och som en av fettkällorna haft avokado istället för ost, ägg, röror och annat smaskigt jag hittat i kylen.

Skär och stek baconet, skär grönsaker och lägg på tallrik, lägg på ost, bacon, majonnäs. Smaklig måltid, och jag måste erkänna att jag brukar gegga ihop allt innan jag äter.

Kram

Inga kommentarer: