tisdag 18 augusti 2015

Omelett i mikron


Hejsan!

Jag är fortfarande dålig på att fixa matlådor till jobbet, men man kan ju alltid bli bättre, haha!
Men då får man försöka handla något i affären och göra det bästa utav situationen. Blir dyrare och lite enformigt, men LCHF och mycket nyttigt.

När jag kom in på jobbet med min matkasse med inhandlad lunch, utbrast min kollega- Linda! Har DU handlat lunch! Jag skrattade och sa, ja har ingen lunchlåda så vad gör man?
Senare funderade jag på vad hon sagt och konstaterade att jag faktiskt fått en komplimang. Jag är duktig på att göra matlåda (i normala fall) och matlåda blir ofta nyttigare och billigare.
Så jag tackar och niger!

Jag handlade ett 6-pack ekologiska ägg, och när jag lagade till min omelett i mikron på jobbet, blev en annan kollega väldigt imponerad av resultatet. så jag tänkte att ni också ska få veta hur enkelt det är









Ett 6-pack ägg räckte till två luncher, ena dagen åt jag en burk musslor till, andra dagen lufttorkad skinka, jag hittade en skinka som inte innehåller socker.

En omelett i mikron

3 Ägg
en bit smör, ca 10g
1 msk vatten
salt

knäck äggen i en skål, tillsätt vatten, smör och salt, vispa ihop med en gaffel och ställ i mikron. Kör på högsta temperatur i 1 minut. Ta ur äggsmeten och vispa lite till med gaffeln, kör 1 minut till. Ta ut omeletten och se om den är klar, det kan behövas en halv minut till. Beroende på mikro, storlek på skål osv, kan det skifta i tid. Men i denna mikro tar det 2-2,5 minuter. Fast food!

Kram Linda

Inga kommentarer: