måndag 11 juni 2018

Strömmingslåda. Jag vill blogga

Hejsan!

Ledsen att det gått lång så lång tid sen mitt senaste inlägg. Jag har helt enkelt svårt att hitta tiden att skriva, men jag vill verkligen fortsätta att blogga, så istället får jag sänka mina krav på hur mycket bloggen ska innehålla.

Grundtanken till den här bloggen var att jag skulle dela LCHF-recept till mina vänner och de som var intresserade, och det är just det jag ska koncentrera mig på. Jag hoppas ni som läser här överseende med att jag inte kommer att dela lika mycket tankar längre, utan mer rena receptinlägg. Som många av er vet har jag en liten son som tar nästan all min ledig tid, och arbetar heltid, men jag vill definitivt behålla bloggen.

Om man som jag inte vill äta odlad fisk, köper man istället fisk som man vet är vildfångad. Strömming är en sådan fisk, nu är det dessutom strömmingstider och det är ju så gott.

Den här rätten är så enkel så det man knappast behöver ett recept, men ibland behöver man se enkelheten och få tipset.



Strömmingslåda

1 pkt strömming (400-500g)
Hackad dill
3 dl grädde
Salt och peppar
Smör

Sätt på ugnen på 225°. Ta fram en liten ugnsform och smörj den med smör. Rulla ihop strömmingfilén och lägg "rullarna" tätt i ugnsformen, krydda och strö hackad dill över strömmingen, slå sedan grädde över och grädda ca 30 min. Ta ur formen när den har fin färg och strömmingen är genomgräddad.

Smaklig måltid!

Kram

Inga kommentarer: